Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Bojím se sama sebe

Ne že tak trochu, že si nejsem jistá v tom, co dokážu. Průser právě spočívá v tom, že si dobře uvědomuji kdo jsem, co dokážu, a jaký je můj úděl na tomhle světě. A toho se právě bojím nejvíc. Bojím se, že bych měla něco změnit.

Když se zkusím tak trochu napojit do vašich hlav a domněnky nám lidem vlastní začnou fungovat na sto procent, tak je mi naprosto jasné, co si tak asi řeknete. "Co si ta koc doprdele o sobě vlastně myslí." Paradoxem zůstává, že vlastně nic. Není to něco, co vzešlo z mé hlavy. Je to něco, co vzešlo z pocitu, z chápání sama sebe, a z toho, že si neustále dokola říkám, jak je možné, že jsem za svých 27 let života ještě nebyla na předních stranách nějakého trapného bulváru. Ne proto, že bych se rozhodla využít "popularity" některé z celebrit, nebo že bych měla nemanželské dítě s někým, u koho by se to zrovna nečekalo. Spíš se divím, že jsem si ještě nedovolila tak trochu vyprovokovat myšlenky a mozky lidí, které zrovna nemají stejné chápání světa a života, jako mám já. 

A proto se ptám.. A ptám se sama sebe, PROČ? Kde se v nás všech bere ta neutuchající potřeba být lepší než doopravdy jsme ? Proč stále zkoušíme ukázat světu, že v našich životech se neobjevuje bolest, že jsme vlastně v pohodě s tím, co se kolem nás děje? A proč si nestojíme za svými názory? Protože nechceme vypadnout z toho prolhaného kolečka? 
 

Hele přátelé, už bylo enough. Neboli dost. Já na to už tak trochu seru. 

 

Abychom se tak trochu navzájem pochopili, tak bych se ráda představila. 

Jmenuji se Lucie.  A jsem Vegan. 

Ačkoliv vím, že už jen tohle slovo je vám tak trochu proti srsti. Protože jsem nesčíslelněkrát zažila momenty, kdy mi někdo vmetl do obličeje svůj pohled na můj styl života. A veganství, to vás prostě sere. 

Zamysleli jste se vlastně někdy PROČ vás to veganství tak straštně deptá? 

Možná proto, že jste vyrostli v něčem jiném. Možná jste vyrostli v komunistickém nedostatku. Zažili jste momenty, kdy mandarinky byly něco, co prostě doma bylo jen o Vánocích. Možná jste taky čistě a jednoduše zabředli ve své vlastní pohodlnosti. Máte dům. Máte byt. Máte králíky a třeba krávu. "Vlastníte" tyto bytosti a přijde vám jednoduše v pořádku že vám za vaši "péči" poskytnou svoje mléko, sýry, život. Berete to jako samozřejmost. A já vás chápu. Nejsem tady proto, abych vám řekla, že váš názor je špatný. Je prostě jen trochu jiný. 

Vyrostla jsem v rodině, která odjakživa chovala zvířata. Můj děda, mě každé jaro poslal se srpem na pole, abych nasekala "májíčky" (tak se u nás na Valašsku říká listům z pampelišek) abych nakrmila králíky. Nechal mě je celé jaro i léto krmit a na podzim za mnou přišel s tím, že každá správná Valašská žena musí umět zabít králíka. Bytosti, o které jsem se starala, viděla jak rostou, viděla jejich život, partnerské vztahy a lásku, které mezi sebou umí sdílet. 

Přesně v tu chvíli, jsem si uvědomila zbytečnost toho momentu. Proč ? Protože ačkoliv vím, že když tohle napíšu a vy to budete číst, tak vám v hlavě nastaně " Takhle je to v pořádku". My jsme jim něco dali(útulek a jídlo) a proto jsou nám oni(zvířata) vděční a musí nám to splatit. Je to přirozené. Takhle to je.

Ale, milí zlatí, ono to tak úplně není. Já vím, že si po přečtení tohoho budete myslet, že jsem prostě jen neuvědomělá kráva, která neví, jak svět funguje. Jak funguje potravní řetězec. Já vím jak funguje. Velmi dobře. Otázkou spíš zůstává, jestli to víte i vy ? 

Člověk, sám o sobě, není přirozenou součástí potravního řetězce. Ať už se na to tváříte, jak chcete, lidské ústrojí jako takové, není přizpůsobeno na konzumaci masa. Lev je. Lev ano. A proč to tak je ? Tak ještě jednou.

Protože lev JE masožravec. Člověk není. Byli jsme lovci a sběrači. To je pravda. Ale my už nežijeme v jeskyních. My nepotřebujeme přežít. Když chceme něco k jídlu, zajdeme si do supermarketu. Nepotřebujeme lovit. A ruku na srdce, kdo z vás si naposledy vlastnoručně - a tím myslím vlastníma rukama a zubama, ne zbraní nebo udicí něco ulovil v přírodě s  tím, že si prostě zpracoval celou tu bytost k vlastní potřebě? 

Nemyslím si že budu lhát když řeknu že nikdo. A ono to není jen o tom mase. Maso je naprosto minimální problém celého tohohle koloběhu. Stejně tak zamyšlení nad mlékárenským a vaječným systémem. Mléko je mnohem větší zlo než celé maso. Proč?

Zkuste se třeba jen podívat na tento dokument: https://www.youtube.com/watch?v=xT99P5OIV4E&ab_channel=FullyRawKristina, jen tak z nudy. Než zase zkouknete na Nově jak nejmenovaná teta z Horní dolní zapálila stodolu. 

Zkuste přemýšlet nad tím, že vlastně tím že jíte vajíčka, podporujete tohle : https://www.youtube.com/watch?v=Rt2X6My3tVU&ab_channel=TheVeganActivist.

Pokud jste tento článek dočetli až sem a stále vám přijde v pořádku to co děláte, tak jsem asi hodně špatný spisovatel. 

Já se s tím asi jakoby smířím. 

Ale otázkou spíš nastává, smíříte se i vy s tou pravdou, kterou jsem vám naservírovala? Smíříte se s tím, že vám(jste si)třeba celý život lhali? Já se s tím nesmířila. Malá rada - pokud se proto budete cítít špatně, tak se na to rovnou vykašlete, protože nikdy není pozdě. Nikdy není pozdě na to, změnit svůj pohled na svět. 

Já to beru, jsem pro vás ten debilní sluníčkář. Ale doprdele.Pojďme to zkusit jinak. 

Autor: Lucia Rien | úterý 14.3.2017 14:41 | karma článku: 7,33 | přečteno: 455x
  • Další články autora

Lucia Rien

Kdo jsem já, a kdo jsi ty?

Řekněme, že dokážeme pochopit cokoliv. Dokážeme pochopit to, že nefungujeme v tom systému, ve kterém žijou všichni ostatní. A dokážeme sami sobě říct, že vlastně nechápeme o čem je život.

27.5.2021 v 23:02 | Karma: 6,08 | Přečteno: 241x | Diskuse| Brno

Lucia Rien

Vesmírné pravdy

Občas mě napadá, že bych asi měla něco předat mladším generacím, ačkoliv odmítám zakládat něco jako je TikTok. Budu tedy doufat, že pořád existují osoby, které umí číst. Co bych vzkázala svému dvacetiletému já?

21.5.2021 v 1:45 | Karma: 8,95 | Přečteno: 224x | Diskuse| Osobní

Lucia Rien

Pravda je něco, co nechceš slyšet

Je poměrně jednoduché žít ve lži. Co si budem. Lež je krásná představa něčeho, co bychom si rádi dovolili. Lež je něco, co nám dovolí cítit věci, které bychom rádi zažívali. I když žijeme ve vězení.

2.3.2021 v 20:39 | Karma: 7,40 | Přečteno: 280x | Diskuse| Brno

Lucia Rien

Láska je velice krásné slovo

Život se mění a my s ním. Víte co je obrovský paradox? To, že lidi už dávno zapoměli na to, co je to láska.

2.12.2020 v 21:37 | Karma: 7,31 | Přečteno: 209x | Diskuse| Brno

Lucia Rien

Stoupá dým, a já stoupám s ním

Pamatuješ ten den, kdy bylo všechno jasné, jako průzračné ráno ? Pamatuješ ten pocit, kdy ti mořský vítr ošlehával tváře, a tobě patřil svět ?

7.5.2019 v 12:11 | Karma: 7,12 | Přečteno: 354x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

AKTV už sedm let hájí zájmy televizí. Bojuje s piráty a za nové zákony

25. dubna 2024

Asociace komerčních televizí slaví letos na jaře již sedmé výročí od založení. Jejími prioritami...

S vládou nemá smysl pokračovat v jednáních, a to ani za účasti prezidenta, řeklo ANO

25. dubna 2024  10:15,  aktualizováno  10:54

V atriu Poslanecké sněmovny proběhla tisková konference stínové vlády hnutí ANO. Poslanci mluvili...

„Není podstatné být vidět, ale mít výsledky.“ Politici reagují na konec ministryně

25. dubna 2024  10:46,  aktualizováno  10:53

O demisi ministryně pro vědu, výzkum a inovace Heleny Langšádlové (TOP 09) byl premiér Petr Fiala...

Moderátorka Porupková ukázala jizvu v dekoltu a promluvila o rakovině

25. dubna 2024  10:48

Moderátorka zpráv FTV Prima Soňa Porupková (34) se na sociální síti svěřila fanouškům s tím, že má...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 128
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 463x
Jediná věc, která mě opravdu zajímá, je čas.

Seznam rubrik