Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Den, kdy jsem přestala mít strach.

Píše se 27. listopadu, 1:15 ráno. A tento den se asi nezapíše do dějin lidstva. Tento den se zapíše v moji mysli jako ten, kdy jsem přestala mít strach. 

Jedu vlakem, vracím se od rodiny z Moravy a zastávku před Hlavním nádražím v Praze hlásá anonymní hlas z reproduktoru : Hlavní nádraží bylo uzavřeno z důvodů hlášené výbušniny. I ten anonymní hlas někomu patří. Někomu, kdo má rodinu, přátelé, lásku. A sny. 

Energie okolo se mění. Z původního vyklidněného prostředí se najednou stává vězení. Všichni chtějí ven, dostat se na vzduch. Z dosahu pravdy, kterou cítíme všichni uvnitř. Naše světy se mění a ať se jim bráníme jak chceme, to bezstrarostné období které jsme doteď cítili je narušeno. Minimálně my, děti porevoluční, vychovány v blahé nevědomosti najednou vnímáme změnu. Něco je v ovzduší. Co to je ? 

Můžeme to shazovat na média. Na nafouklé bubliny. Pravda je taková, že se nebezpečí narušení našeho blahobytu objevilo nebezpečně blízko . Po událostech v Paříži všichni tak nějak tušíme, že něco není v pořádku.

Nezajímám se o politiku. Nehlásám tady věcnou pravdu. Píšu o pocitech, které mnou zmítají poslední týdny. Nevím jak jinak pocit, který mě ovládá, popsat. Je to bohapustý strach. Původně byl ten strach jen o tom, že najednou nebudu chodit s klidem po ulici, že nebude normální potkávat své blízké na víně, nebo na více či méně vyupdateovaných akcích, na kterých se učíme být lepšími lidmi. Lepšími pro společnost, pro eventuelní zaměstnavatelé. A v menší míře i pro sebe. 

Ty vole, my devadesátkové děti. Jediné co víme o době "před svobodou" je to, co nám předali ve škole, eventuelně rodina, přátelé, naučné knihy. O tom co je nesvoboda, víme houby. Už jako děti jsme si mohli vybrat, jaký bude náš druhý jazyk. Mohli jsme si vybrat co si oblečeme. A za to že posloucháme 50 centa nebo Rihannu jsme nikdy neseděli v tmavé místnosti, kde proti nám seděl člověk, který rozhoduje o našem osudu.

Byli jsme vychováni v duchu " můžeš co chceš". Chceš se pár let flákat na fildě a pak skončit na pracáku s vysokoškolských diplomem, budiž. Pokud tvoje cesta nestačí do sta kilometrů around tvého bydlište, tak si klidně vypadni. Chceš jet na misi pomáhat obětem války ? Jeď si. 

Ale představit si, že my všichni jsme účastníky téhle války ? No ty vole, ne do doby, dokud mám svůj iPhone a můj život závisí na počtech lajků mého originálně pořízeného selfíčka někdě v rádoby posh baru na záchodě. Hele sorry, takhle to prostě nefunguje. 

Narovinu, vím prd o tom, jak dnešní systém funguje. Snažím se z něho utéct už pár let, a nerozumím, proč mi diktuje někdo, kdo nikdy nevstával se stejným ksichtem po ránu jako já,co mám dělat a jak se chovat. Pokud se najde nějaký hater k tomu, co jsem právě napsala, pardon kámo, nerozumím ani tobě.

Ano, teď se zdám silná v kramflecích. Hele, nemluvím za nikoho z vás. Právě mluvím sama za sebe, za své vlastní strachy, za to, že tak nějak cejtím, že všechno to sluníčkový, co jsem si tady vybudovala za 26 let svého bytí může velice rychle skončit. Moje večerní posedávání s vínem a psaním no name článků na blog. Sny, že se možná jednou stanu tím, čím jsem vždycky chtěla být. Spisovatelkou. Ač skoro celý život mě živí to, že ač to třeba nevíte, možná zrovna vám donáším ten drink, který právě pijete. To, že musím snášet vaše ofrky nad drinkem, který vám zrovna nejde pod nos. 

Už pět let neznám to, co to znamená být "ve vztahu" dle všeobecných měřítek. Ano, během těch pěti let jsem navázala vztah mnohem silnější s lidmi, kteří se nedali nazvat partnery. A během těch pěti let jsem si nespočetněkrát říkala - proč já ? Proč jsem ještě nepotkala tu svoji druhou polovinu? 

Dnes si říkám, možná je to dobře. Možná je to dobře proto, že v momentě kdy dojde na lámání chleba, a my přijdeme o svoje virtuální světy, bude moje bolest mnohem menší. Možná je to to, co mi život měl dát -to že si nebudu muset vybírat jako v Sophiině volbě. Už budu prostě stát sama za sebe. 

Jediná věc, které se teď bojím je ta, že i kdyby měl přijít zlom, který změní životy nás všech, nestihnu říct těm všem, které miluji, že to tak je. A že to tak vždycky bylo. Víc než kdy dřív mi totiž dochází, že naše vnitřní bloky, které nám naše ego zakazuje, aby jsme se náhodou neztrapnili, nás drží dál od nás. Od naší přirozenosti. Abychom náhodou nevypadali blbě. Před kým vlastně ? Před námi samotnými. 

A proto můj jediný vzkaz momentu, který se právě teď děje a všem, kteří tohle budou číst, vzkazuji:

Až se jednou budete rozhodovat zda říct, či ne- řekněte to.

I ten polibek může být váš poslední. 

 

 

Autor: Lucia Rien | pátek 27.11.2015 1:43 | karma článku: 16,39 | přečteno: 862x
  • Další články autora

Lucia Rien

Kdo jsem já, a kdo jsi ty?

Řekněme, že dokážeme pochopit cokoliv. Dokážeme pochopit to, že nefungujeme v tom systému, ve kterém žijou všichni ostatní. A dokážeme sami sobě říct, že vlastně nechápeme o čem je život.

27.5.2021 v 23:02 | Karma: 6,08 | Přečteno: 241x | Diskuse| Brno

Lucia Rien

Vesmírné pravdy

Občas mě napadá, že bych asi měla něco předat mladším generacím, ačkoliv odmítám zakládat něco jako je TikTok. Budu tedy doufat, že pořád existují osoby, které umí číst. Co bych vzkázala svému dvacetiletému já?

21.5.2021 v 1:45 | Karma: 8,95 | Přečteno: 224x | Diskuse| Osobní

Lucia Rien

Pravda je něco, co nechceš slyšet

Je poměrně jednoduché žít ve lži. Co si budem. Lež je krásná představa něčeho, co bychom si rádi dovolili. Lež je něco, co nám dovolí cítit věci, které bychom rádi zažívali. I když žijeme ve vězení.

2.3.2021 v 20:39 | Karma: 7,40 | Přečteno: 280x | Diskuse| Brno

Lucia Rien

Láska je velice krásné slovo

Život se mění a my s ním. Víte co je obrovský paradox? To, že lidi už dávno zapoměli na to, co je to láska.

2.12.2020 v 21:37 | Karma: 7,31 | Přečteno: 209x | Diskuse| Brno

Lucia Rien

Stoupá dým, a já stoupám s ním

Pamatuješ ten den, kdy bylo všechno jasné, jako průzračné ráno ? Pamatuješ ten pocit, kdy ti mořský vítr ošlehával tváře, a tobě patřil svět ?

7.5.2019 v 12:11 | Karma: 7,12 | Přečteno: 354x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

EU se od zemí jako Česko naučila hodně o Kremlu i Putinovi, řekla Leyenová

26. dubna 2024  18:09,  aktualizováno  18:29

Díky hořkým zkušenostem, které mají země ze středu a východu Evropy se Sovětským svazem, se...

Zkusil unést hocha ze školky, vydával se za jeho matku. Mladík dostal rok vězení

26. dubna 2024  18:16

Nejprve telefonicky a poté i osobně se čtyřiadvacetiletý muž snažil vynutit si vydání chlapce z...

Po havárii na koloběžce skončil v řece, bezvládného muže museli oživovat

26. dubna 2024  17:24

Bezvládného muže vytahovali krátce po čtvrteční půlnoci policisté z řeky Svitavy v brněnských...

V bytě mám cizího muže, volal majitel strážníky. Vetřelce našli v posteli s pivem

26. dubna 2024  17:05

Neznámý návštěvník se ve čtvrtek odpoledne objevil muži v bytě na českobudějovickém sídlišti Máj....

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 128
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 463x
Jediná věc, která mě opravdu zajímá, je čas.

Seznam rubrik