Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Nosnost křehké duše

Už mě dávno přesla představa o tom, že jsem něco víc. Že mojí existencí se změní svět. Že já budu ta, která bude jednoho hezkého dne na předních stránkách novin. Ne, nejsem Greta a nejspíš ani nikdy nebudu. Moje cíle jsou níž. 

Posledních pár měsíců mě v podstatě ukotvuje jedna myšlenka. Zjistila jsem, že jsem se vlastně nikdy nějak obzvlášť nesnažila být dobrým člověkem. Proč ? Protože pro mě kolonka "dobrý člověk" byl vždycky ten člověk průměrný. Ten, který neřekne nahlas svůj názor. Ten, který bude raději zticha, jenom proto, aby někomu neublížil. Aby nebyl vídět. Aby jednoho hezkého dne složil své nástroje, ať už to jsou jakékoliv, ulehl, a nikomu nezpůsobil obtíže, nebo nedejbože aby se o něm jiní bavili. Ten, který půjde venčit psy do útulku, a zároveň si dá steak k obědu. Tímhle člověkem jsem nikdy nechtěla být. 

Dělám co můžu. Snažím se žít podle nepsaných pravidel pro levičáky. Nejím maso. Snažím se vytvářet pouze minimum odpadu. Odpovídám na emaily. Jsem upřímná jak to jen jde. Atakdále..  Nikomu a ničemu neubližuju, a do dneška jsem si tím byla vcelku jistá, že moje jednání je v souladu s mým nejlepším přesvědčením. 

Paradoxně, jsem se posledních pár měsíců potácela v určitém nesebevědomém pohledu na sama sebe. Protože minulé vztahy. Protože změna těla. Protože změna země. Protože změna země a místa. Jako už to bylo pro mě klasikou. Jenže ta klasika jednou musí přestat být klasikou. Protože to není všeobecná klasika. A ta klasika mi ubližuje. Tak jsem se rozhodla, že přijmu veškeré části své osobnosti. A jednou z těch je upřímnost k lidem, které miluji. A tak je to v tuhle chvíli pro mě v pořádku. Cítím se najednou skvěle. Znovuzrozeně. A pár dní to tak funguje. 

Dnes jsem zjistila, že pohled na věci, respektive na mě, je pouze jednostranný. Proč? Protože jsem svojí upřímností zranila někoho, koho bych zrovna chtěla zranit nejméně. Zjistila jsem, že upřímnost je krásná věc. Ale, mě osobně, chybí takt. A mám často tendence tohle přehlížet. A to pak bolí. Nejdřív ty jiné, a pak i mě. 

Nemůžu vysvětlit nuance pochodů své mysli. I když je řeknu, nebo napíšu nahlas, nebo si myslím že je ti lidé zvládnou - ne vždycky je tomu tak. 

Jen bych chtěla aby dotyční zasažení veděli, že jim děkuji za další krok k tomu, abych pochopila verzi "dobrého člověka" v jiném směru. 

Díky za to, že mě učíte a děláte lepším člověkem. 

A zároveň se veřejně omlouvám za vzniklou bolest. 

 

Autor: Lucia Rien | sobota 16.3.2019 0:09 | karma článku: 7,46 | přečteno: 206x
  • Další články autora

Lucia Rien

Kdo jsem já, a kdo jsi ty?

Řekněme, že dokážeme pochopit cokoliv. Dokážeme pochopit to, že nefungujeme v tom systému, ve kterém žijou všichni ostatní. A dokážeme sami sobě říct, že vlastně nechápeme o čem je život.

27.5.2021 v 23:02 | Karma: 6,08 | Přečteno: 241x | Diskuse| Brno

Lucia Rien

Vesmírné pravdy

Občas mě napadá, že bych asi měla něco předat mladším generacím, ačkoliv odmítám zakládat něco jako je TikTok. Budu tedy doufat, že pořád existují osoby, které umí číst. Co bych vzkázala svému dvacetiletému já?

21.5.2021 v 1:45 | Karma: 8,95 | Přečteno: 224x | Diskuse| Osobní

Lucia Rien

Pravda je něco, co nechceš slyšet

Je poměrně jednoduché žít ve lži. Co si budem. Lež je krásná představa něčeho, co bychom si rádi dovolili. Lež je něco, co nám dovolí cítit věci, které bychom rádi zažívali. I když žijeme ve vězení.

2.3.2021 v 20:39 | Karma: 7,40 | Přečteno: 280x | Diskuse| Brno

Lucia Rien

Láska je velice krásné slovo

Život se mění a my s ním. Víte co je obrovský paradox? To, že lidi už dávno zapoměli na to, co je to láska.

2.12.2020 v 21:37 | Karma: 7,31 | Přečteno: 209x | Diskuse| Brno

Lucia Rien

Stoupá dým, a já stoupám s ním

Pamatuješ ten den, kdy bylo všechno jasné, jako průzračné ráno ? Pamatuješ ten pocit, kdy ti mořský vítr ošlehával tváře, a tobě patřil svět ?

7.5.2019 v 12:11 | Karma: 7,12 | Přečteno: 354x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Spousta obětí střelby mohla být zachráněna, řekla matka Rakušanovi

25. dubna 2024  16:02,  aktualizováno  16:25

Na jednání výboru pro bezpečnost Sněmovny kvůli snaze opozičního ANO zřídit vyšetřovací komisi k...

Podvody přesáhly pět milionů, žalobce viní pojišťováka i jeho otce lékaře

25. dubna 2024  16:23

Z pojistných podvodů s celkovou škodou přesahující pět milionů korun obžaloval krajský státní...

Pomstím Palestinu, psal ve Francii podezřelý z únosu a znásilnění Židovky

25. dubna 2024  16:18

Policie ve Francii zadržela dvaatřicetiletého muže z pařížského předměstí Gennevilliers, který čelí...

Svědci mluvili až příliš, soud s Weinsteinem se zopakuje. Z vězení však nevyjde

25. dubna 2024  15:46,  aktualizováno  16:15

Newyorský odvolací soud ve čtvrtek zrušil odsouzení někdejšího hollywoodského producenta Harveyho...

  • Počet článků 128
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 463x
Jediná věc, která mě opravdu zajímá, je čas.

Seznam rubrik